Sunday, November 25, 2012

'November Rain'


"...Kegagalan Tidak Bererti GAGAL Selamanya... Kita Mampu Merancang, Tuhan Menentukan... Tingkatkan Usaha..." Insya-Allah ;-)

SEPATUTNYA selepas menamatkan penggambaran filem BALUN, saya akan meneruskan projek seterusnya untuk sebuah filem berbajet rendah genre aksi dan sebuah drama bersiri 13 episod yang juga jurnal semi-aksi. Apa yang berlaku ialah kekecewaan apabila kedua-dua projek tersebut saya diketepikan walau pada awal perancangannya saya yang mengemudikannya. Biarlah... Tuhan lebih mengetahui, oleh itu, saya bermuhasabah diri kerana apa yang berlaku ada hikmah dan perlu bersabar... Bak kata Ustaz Azhar Idrus, "Ketika Tuhan Sesuatu Daripada Genggamanmu, Sedarlah, Dia Hanya Buka Tanganmu Untuk Menerima Sesuatu Yang Lebih Baik", Insya-Allah ;-) Kata-kata itu menguatkan semangat dan Imanku untuk maju walau terpaksa menempuhi kesukaran.

Hikmah disebaliknya rupa lebih dari itu, pertama, saya mempunyai kelapangan untuk memperbaiki diri dalam Agama, yang nyata sebelum begitu kesibukan sehingga melalaikan. Baru-baru ini, dapat kembali saya pergi ke kuliah Agama Ustaz Azhar Idrus... Alhamdulillah... Kedua, saya boleh memfokuskan kembali perancangan yang awal dahulu sepatut saya kerjakan terbengkalai dan kembali ke landasan untuk diusahakan seperti kelas silat, persembahan silat dan memberi tutorial tentang kesedaran beladiri. Dan ketiga, saya dapat kembali menulis diruang wawancara majalah-majalah seperti seni beladiri dan seleksi ang bakal dimuatkan pada keluaran akan datang pada majalah tersebut di samping menyampaikan maklumat tentang di laman blog dan facebook saya. Insya-Allah ;-)