Saturday, December 22, 2012

TOM YUM GOONG 2, Pecah Tradisi Tony Jaa




GET ready for a rumbleeee!!!! Amboi, macam jurucakap sukan gusti la pulak... maafkan saya, saja gurau-gurau... tetapi memang khas buat peminat fanatik Tony Jaa... Ya, benar, Tony Jaa akan muncul dengan naskhah aksi yang terbaru iaitu Tom Yum Goong 2 dalam bentuk 3D lagi... Cuma kali ini Tony Jaa akan membuat kelainan. Perbezaan kali ini, Tony Jaa akan melakukan aksinya dengan bantuan rigging dan CGI tidak seperti filem-filemnya yang sebelum.

JEEJA & JAA... Kali Pertama di Gandingkan... Bagaimanakah Impak Cerita Kali Ini?

Pada filem sebelumnya, baik Ong-Bak, bodyguard atau tom yum goong sendiri, dibawah pengarah yang sama iaitu Prachya Pinkaew ataupun Panna Rittikrai, semua aksinya Tony Jaa adalah tulen tanpa bantuan tali atau komputer grafik. Oleh itu, bagi peminat Tony Jaa semua, bersedialah untuk menonton kelainan filem Tom Yum Goong 2 dalam 3D ini akan menemui anda tidak lama lagi. Adakah anda berpuashati atau sebaliknya.

Barisan Pelakon Beladiri Thai & Amerika Bergabung Menjayakan TYG 2... Dari Kiri, Tony Jaa, Maresse Crump, Yanin Jeeja, Kazu Neda dan Dan Chupong.

Tambahan pula, filem yang diklasfikasikan filem aksi seni beladiri ini telah diperkuatkan oleh barisan pelakon seni beladiri Siam dan Amerika. Mereka terdiri daripada Yanin Jeeja a.k.a Jija Yanin (Chocolate, Raging Phenix, Kick), Dan Chupong (Born To Fight, Dynamite Warrior, Ong Bak 2 & 3), Kazu Neda a.k.a Kazu Tang (BKO : Bangkok Knockout, Raging Phoenix) dan Marrese Crump, pelakon beladiri Amerika yang pernah berlakon dalam filem Wrong Side of Town dan The Protector 2.

Pelakon Komedi... Mum Jokmok (dua dari kiri) Turut Di Kekalkan Bagi Menjaga Kesinambungan Cerita Ini...
 
Selain mengekalkan Tony Jaa, filem ini turut mengekalkan pelakon komedi Thai iaitu Mum Jokmok a.k.a Petchai Wongkamlao selain pengarah aksinya Panna Rittikrai. Kali ini pengarah aksinya terpaksa bekerja keras untuk memberi impak baru tidak seperti sebelumnya kerana ianya dilakukan dalan 3D. Filem sebelum ini seperti Mercury Man dan Dynamite Warrior kedua-duanya menggunakan teknik kabel dan CGI. Di harap filem ini ada kelainan aksi dan persembahannya.


Harapan peminat adalah tinggi apabila sesebuah filem aksi itu berjaya memberi impak, maka keluaran keduanya pasti peminat mahukan lebih dari yang pertama. Tunggulah keluarannya nanti yang akan diberitahu pada masa terdekat.