Thursday, May 02, 2013

Kematian Bruce dan Brandon Lee - Konspirasi atau Illuminati?


PADA Keluaran yang lepas-lepas berhubung dengan kisah misteri kematian Bruce Lee, saya telah mendedahkan kebarangkalian penglibatan individu berpengaruh yang menjadi dalang dalam kes kematian misteri Bruce Lee. Maka tidak perlu saya ulas kembali cerita berkenaan. Bagi anda yang terlepas, anda boleh semak dilaman blog ini bahagian artikel keluaran bulan ogos 2011 pada tajuk ‘Bruce Lee – Hidup dan Matinya Masih Hangat Di Perkatakan!’

Oleh itu, saya ingin mengupas kisah seterusnya kebarangkalian misteri berhubung Bruce Lee dari sudut yang lain pula, kemungkinan ianya menarik minat anda untuk mengetahuinya. Tidak dinafikan sebenarnya sememangnya saya peminat fanatik Bruce Lee sejak dari kanak-kanak lagi. Begitu juga tentang kelibat anaknya sebagai penyambung kesinambungan legasi ayahnya. Disebabkan sifat fanatik itulah saya sangsi dengan isu kematiannya. Maka saya menyelidik selama bertahun-tahun dan ia tidak seperti yang saya sangkakan sehingga baru-baru ini yang saya dapati sesuatu yang sangat aneh telah berlaku sebenarnya!



Apa yang saya dapati hasil perkumpulan maklumat, kematiannya adalah satu konsep ‘konspirasi’. Mustahil bagi seseorang yang begitu sihat, gagah dan hebat mati dengan secara mendadak tapi ‘amaran’! Memetik kembali kata-kata akhir dari artikel yang yang berbunyi, “... kematian Bruce Lee adalah satu kecelakaan...” Apakah kecelakaan itu? Itulah konspirasi yang berlaku ke atas Bruce Lee yang kupas dalam artikel ini. Konspirasi? Ya! Adakah konspirasi itu ada kaitan dengan kematiannya bersama anak sulungnya iaitu Brandon?

Sepanjang hidupnya hingga kematiannya, Bruce Lee sering dikaitkan dengan ancaman ninja kerana menghina Jepun, ancaman mafia, pertarungan dengan jaguh silat dan macam-macam lagi. Boleh kata, setiap negara yang ada beladiri mengatakan Bruce Lee ditewaskan oleh jaguh mereka. Pada saya ianya satu fakta yang tidak sahih tetapi tidak boleh ditolak mentah-mentah. Selain penglibatan individu berpengaruh di Hong Kong, kebarangkalian penglibatan agensi rahsia seperti ‘Illuminati’ turut dikaitkan. Benarkah?



Untuk menjawab persoalan diatas, di sini saya mendedahkan konspirasi yang berlaku pada anaknya, Brandon. Selepas menonton filem Brandon yang terakhir iaitu 'The Crow', saya dapati terdapat satu simbol yang mana saya kaji simbol itu adalah simbol yang merujuk kepada kematian! Oleh itu, saya merasakan bahawa Brandon mati akibat ‘dibunuh’ melalui satu strategi atau rancangan gelap oleh satu organisasi yang mengamalkan pembunuhan secara ritual.

Seperti yang anda mungkin tahu, Brandon menemui ajalnya dalam satu kemalangan tragis yang tidak disangka ketika menjalani penggambaran ‘The Crow’ kembali pada tahun 1994 - apabila peluru ‘dummy’ sepatutnya sengaja ditembakan ke arah beliau telah meletup dan membunuhnya dalam babak tembakan tersebut. Saya percaya kematiannya telah sengaja ditetapkan.


Jika anda menonton filem tersebut, anda dapati bahawa terdapat satu babak rogol yang ‘ngeri’ di dalam apartmen kediaman teman wanita Eric Draven (Brandon Lee). Sebenarnya apa yang menarik tentang babak itu? Pastinya bukan kerana babak tersebut tetapi berkenaan situasi kejam itu berlaku! Ketika babak itu berlaku mata semua individu melihat tepat ke arah ‘frame’ piramid – yang kita tahu menjadi kebiasaan dengan pengamal illuminati hari ini! 

Jika anda juga menonton filem ini lagi, anda akan melihat penampilan biasa logo ‘Chrysler Pheonix’, yang seolah-olah menguasai keseluruhan skrin. Seperti yang anda mungkin sedia maklum - logo ‘Chrysler’ merupakan simbol illuminati dan ia sering muncul di seluruh seluruh filem.



Bruce Lee sendiri dahulu pernah bercakap mengenai syaitan dimensi 4 atau seseorang ‘pemerhati’ yang telah mengikuti sepanjang hidupnya sehingga kematian tragis pada tahun 1973. Sesungguhnya, orang Cina sangat takut dan percaya akan kepercayaan karut selain sangat percaya kepada kewujudan entiti 4D, sehinggakan, mana-mana kelahiran kanak-kanak lelaki dilahirkan, orang cina pasti akan menyamar identiti kanak-kanak lelakinya sebagai 'wanita' untuk menghalang ‘pemerhati’ dari mengambil nyawa bayi itu.

Saya difahamkan bahawa kemungkinan Bruce Lee berasal dari keturunan illuminati daripada Hong Kong - adalah berkaitan dengan kedua-dua Bruce dan Brandon, maka Bruce Lee pada nama kelahiran cinanya ialah 'Li Jun Fan' dan bapa beliau 'Li Hoi Cheun' - mereka adalah cabang dari yang keturunan genealogi tersebut yang terakhir. Ianya bukan kepastian saya 100%.




Jika anda rujuk kembali pada awal 1992 filem Brandon ‘Rapid Fire’, terdapat satu babak di mana Brandon adalah di dalam bangunan dan dia adalah di bawah api dari kongsi gelap. Dalam babak tersebut, Brandon melakukan ‘flip up’ dari lantai dan jika anda lihat pada latar belakang serta-merta anda akan dapat lihat apa yang kelihatan ialah seorang tokoh yang tidak dikenali dan seorang lelaki yang duduk pada latar belakang tersebut. Begitu juga dalam filem ‘The Crow’, anda boleh lihat ianya muncul semula sekali lagi dalam kamera apabila kamera ditala pada semua arah bangunan tersebut!

Adakah tanda-tanda ini penyebab kematiannya atau ada motif lain selain pembunuhan ini? Apa-apapun ceritanya, kematian Bruce Lee akibat pukulan maut oleh mana-mana individu adalah tidak wajar dan tidak tepat! Kebarangkalian fakta yang selainnya adalah ada sebarang kemungkinan...