Wednesday, July 17, 2013

Alhamdulillah, Masih Berpeluang Menyambut Ramadhan Al-Mubarak


As Salam Buat Muslimin dan Muslimat,

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar... Haaa... Baru ni ku berkesempatan untuk mengucapkan Salam Ramadan Buat Semua... Rasanya belum terlewat lagi kannn... Al-maklumlah BZ yang teramat... Lega rasanya bile proposal untuk bikin filem dah siap... 53 mukasurat daaa... dalam versi MELAYU dan INGGERIS... penat woooo... ni rasa cam nak demam daaa.... SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA BUAT SEMUA... Dengan ini ku kongsikan sikit tazkirah buat semua...


"...RAMADAN (Bahasa Arab:; رمضان) adalah bulan kesembilan kalendar Islam, dan bulan di mana umat Islam percaya Al-Quran diturunkan.

Puasa pada bulan Ramadan adalah salah satu daripada Rukun Islam. Bulan yang mana umat Islam mengahbiskan masa berpuasa pada waktu siang dari subuh hingga matahari terbenam. Umat ​​Islam percaya bahawa Al-Quran diturunkan dari langit pada bulan ini, secara beransur-ansur oleh Jibraeel (Jibril) kepada Nabi Islam Muhammad.
Tambahan pula, Muhammad bersabda kepada pengikut-pengikutnya bahawa pintu-pintu Syurga akan dibuka sepanjang bulan dan pintu-pintu neraka (Jahannam) akan ditutup..."

InshaAllah, rebutlah peluang ini, moga-moga ibadah puasa kita diberkati oleh Allah SWT... AMINNN ;-)